شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

15 تا از خواص و مضرات ثابت شده عرق یونجه که شما را شگفت زده میکند

۱۴۸ بازديد

فواید یونجه برای زیبایی

اول مزایای یونجه برای مو است. افرادیکه مشکل ریزش و نازک شدن مو دارند، یونجه گیاهی مناسب برای آنهاست. محتوای ویتامین آن، موجب افزایش گردش خون در پوست سر میشود و آنتی اکسیدانها را برای فولیکولهای مو فراهم میکند. موادمغذی دیگر هم همچنین برای بهبود و درمان ریزش مو عالی هستند. پروتئین موجود در یونجه هم همچنین موجب رشد موی سالم میشود. دیگر ماده ی مغذی مفیدی که در یونجه وجود دارد، silica است که موجب رشد سالم تر مو و همچنین تقویت مو میشود.


برای زنان فوق العاده مفید است

بدلیل اینکه این گیاه سطح بالایی از فیتواستروژن ها و ویتامین K دارد، مصرف جوانه ی یونجه علایم مرتبط با قاعدگی را کم میکند. ویتامین K بعنوان ویتامین انسداد خون شناخته میشود، پس برای درمان خونریزی بیش ازحد عالی است. یونجه همچنین برای تسکین علایم یائستگی هم شناخته شده است. این علایم شامل گرگرفتگی، عرق شبانه، خشکی واژن، تحریک پذیری و دیگر علایم است.


کمک به مشکلات گوارشیhttps://salemziba.com/herbal-benefits/alfalfa-benefits-and-side-effects/

بدلیل مقادیر بلای فیبر، یونجه یک ملین (ضدیبوست) موثر است و میتواند به درمان یبوست کمک کند. دیگر مشکلات گوارشی مانند نفخ، حالت تهوع، سندروم روده ی تحریک پذیر، زخم های معده و… هم میتواند بوسیله ی یونجه درمان شود.






عوارض جانبی و هشدارها

اگرچه جوانه ی یونجه فواید بسیاری برای سلامتی دارد اما هشدارها و عوارض جانبی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید.

جوانه ها در انتقال بیماری های مرتبط با غذا معروف هستند. به دلیل اینکه آنها خام یا نیم پز خورده میشوند، ممکن ست خطراتی با خود داشته باشند. جوانه ها برای رشد، به محیطی گرم و مرطوب نیاز دارند که این یک محیط ایدآل برای رشد باکتری هاست. جوانه های آلوده به سالمونلا و اشرشیاکلی موجب شیوع حداقل ۳۰ بیماری از سال ۱۹۹۶ بوده است.


15 تا از خواص و مضرات ثابت شده عرق یونجه که شما را شگفت زده میکند

 

خواص شگفت انگیز یونجه برای بدن انسان!

مصرف یونجه خونی صاف و پاک تولید مى‌کند، ترشح شیر را در زنان زیاد مى‌کند، استخوان بندى بدن را در کودکان محکم مى‌کند، قاعده آور است، خستگى و کوفتگى بدن، خونریزى لثه و سستى استخوان‌ها و عوارض ناشى از کمبود ویتامین «ث» را برطرف می‌کند.
یونجه سبزى خوراکى است و به منزله گوهرى گران بهاست، ولى هیچ کس به آن توجه ندارد و قدر آن را نمى‌داند.
یونجه

فواید عرق یونجه

یونجه، گیاهی است غریب که امروزه در اذهان عمومی تنها به درد علوفه دام می‌خورد، درحالی‌که در گذشته استفاده‌های فراوان از این گیاه پرفایده می‌شده است.این گیاه که عمدتاً در آسیا کشت می‌شود از اولین گیاهان دارویی شناخته‌شده برای بشر است.«یونجه» که در فارسی به آن «اسپست باغی»، «سپست»، «سبیس» یا «درفا»، در افغانستان «اسپیشتا» و در ترکی بدان «یونجه»، به رومی «میدیکی»، به مصری «قضب» و به عربی «رطبه» یا همان «فصفصه» گویند، گیاهی است علفی، پایا و از تیره پروانه‌واران و همدسته شبدرها که ارتفاع آن تا یک متر می‌رسد.
فواید بی نظیر یونجه که تا حالا نمی دانستید!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.